Bovec, Slovinsko (Julské Alpy) – 22.-25.2.2007

Fotogalerie z výletu zde.

Tak se stalo, že jsem spolus dalšími 60 lidmi ve čtvrtek večer nalezla do vélikého autobusu a vypravila jsem se na noční jízdu z Brna směr Slovinsko. Cestou se nedělo nic převratného, když teda pominu to, že někteří spolucestující se rozhodli nespat a chlastali a chlastali dokud bylo co, bohužel bylo co skoro až do rána, takže díky jejich hlaholení jsme se my ostatní moc nevyspali. Ale s tím se dalo tak nějak počítat asi :o) Cestou jsme párkrát zastavili na benzínkách v Rakousku. Tady se projevila česká povaha na placených záchodech. Já poctivě vytáhla 10 EUR bankovku (menší jsem neměla) a obsluha mně do posledního centu vrátila, tak jsem aspoň měla dojem, že nejsem blbej čecháček. Na místo určení do Bovce jsme dojeli přes úžasný průsmyk v ranních hodinách. Bylo to moc pěkný, krásný skály, údolí, prostě opravdu balada pro oči. Akorát teda ta silnička, po které jsme jeli byla děsná, autobus s přívěsem se tam vlezl tak tak.

V pátek ráno jsme tedy vylezli z autobusu u hotelu Kanin v městečku Bovec. Je to vzdušnou čarou kousek od hranic s Rakouskem. Po úvodních zmatcích kolem ubytování v hotelu se nakonec všichni dostali i k snídani. Já byla mezi druhou vlnou ubytovaných a měla jsem tak dost času zjistit, jak dobré kafe mají na hotelovém baru. Mají tam vynikající kafe, opravdu moc dobrý. Po snídani jsme nafasovali permanentky a frčelo se na etapy skibusem k lanovce na horu Kanin. Já sice neměla lyže, ale měla jsem foťák. Bovec je ve výšce 450 m n. m. a skibus nás zavezl na konec městečka k benzínové pumpě a současně k nástupišti do pěkné kabinkové lanovky, která nás za nějakých 25 minut vyvezla do výšky 2300 m n. m. ke sněhu a sjezdovkám. Jo, to jsem zapomněla napsat, dole bylo jaro, sníh žádnej, kvetly kytičky a hodně kytiček :o) Dole bylo trochu zamračeno, byla inverze, takže nahoře na Kaninu bylo úžasně. Modrá obloha, bílý sníh. Paráda :o) Fotila jsem, seděla, koukala, jedla, pila, fotila… a tak. Až mě to omrzelo, nebo teda spíš už nebylo co víc fotit, tak jsem se svezla lanovkou zpátky do údolí. U benzínky jsem si koupila flašku vody a vyrazila jsem pěkně po sluníčku přes celý Bovec do hotelu se převlíct do riflí, měla jsem totiž nahoře na sněhu oteplovačky. No, jenže pak mě ukrutně rozbolela hlava, tak jsem se chvíli plácala po hotelu a nakonec jsem zalezla do postele a „umřela“ asi na dvě hodiny. Pak mi ovšem bylo skvěle, kafíčko a knížka u baru v křesílku, pak procházečka s foťákem po venku, nakoupila jsem pohlednice a známky… Večer jsme poseděli, pak se někteří odebrali na ochutnávku vín a prakticky většina skončila v místním baru Pink Panther, estli si to pamatuju dobře. Já šla někdy kolem půlnoci spát.

V sobotu ráno lyžaři odjeli do Rakouska lyžovat, někdo zůstal v hotelu a šel se koupat do bazénu, já zas vyrazila na procházku ven s foťákem, ale bylo dost zamračeno a trochu pršelo, tak jsem toho moc nevyfotila. Navštívila jsem opět místní supermarket a tak. Odpoledne jsme zašli s Petrem a Petrem do místní pizzerie U Kovaca na točený pivo a pizzu, bylo to moc fajn posezení. Večer jsme měli promítání diapozitivů z místních hor, bylo to moc pěkný. Některý záběry byly opravdu nádherný. Potom se opakoval večerní program z pátku. Já se odplížila do pokoje někdy o půlnoci a koukala jsem do dvou na televizu :o)

V neděli jsme prtoi původnímu plánu vyrazili na cestu do Brna už v deset hodin. Jak se ukázalo, bylo to poměrně rozumné, někteří účastníci pak ještě jeli do Prahy, i do Plzně domů, takže je čekala ještě dlouhá cesta. Valná většina lidí byla spokojená, myslím, že se to jako prodloužený sportovně-chlastací víkend vydařilo.