Práce

… tady něco smrdí… a hodně :o) Možná jsou to moje tenisky…

První práce za peníze byly brigády o prázdninách. Zažila sem asi tři a všechny se týkaly družstva AGRO Tuřany. Bylo to tam fajn, ale za málo peněz. Taky tam měli chlípný zaměstnance, kteří si dovolovali na brigádnice. Prostě asi normálka :o)

Do práce jako takové jsem vlítla hned po maturitě v roce 1993, což už je deset let… to je děsný, já už tak dlouho pracuju?? No, začalo to ve firmě AGOLF, která už nějakých pár let neexistuje. Bylo to vydavatelství sportovního časopisu věnovaného golfu. Dělala sem tam oficiálně technického redaktora, ale prakticky jsem tam dělala asi tohle: shromáždila jsem všechny příspěvky texty a fotky a inzeráty do časopisu, naplánovala a nakreslila, jak bude další číslo vypadat (kde co bude), pak jsem rukopisy přepsala do T602 a nachystala to celé pro grafické studio. Mezitím jsem občas sama něco někde vyfotila. Pak jsem dělala jazykové korektury, hlídala tisk, aby to vypadalo pěkně. Po vytištění jsem si to odtahala z tiskárny do kanclu a tam jsem zahájila distribuci – něco poslat v balících, něco zavařit do fólie a poslat jmenovitě předplatitelům. A takhle pořád dokola, celej jeden rok. Nepřidali mi po roce peníze, tak jsem se tam na to vykašlala a dala sem výpověď.

Další práce mě čekala v ROVNOSTi. Jo, v těch novinách.  Nastoupila jsem tam na inzertní oddělení jako náborář inzerce… první náborář na plnej úvazek :o) Šlo mi to, našla jsem si svůj postup a byla sem průkopníkem v inzertních přílohách a taky ve vkládané inzerci do novin – sehnala jsem klienty na inzertní přílohu o stavebním salonu v Olomouci a pak jsme do RT novin vkládali i ESCOM extra, což bylo super :o) Jenže pak se změnili majitelé a technologie výroby novin a taky název z RT na Rovnost a najednou všichni koukali a nevěděli, jak dál plánovat inzerci a umisťovat ji do novin… tak sem vyrobila první „plachtu“, resp. vytáhla jsem to, co jsem si vymyslela už v Agolfu na plánování časopisu. Vzala jsem do ruky německý manuál o povolených rozměrech inzerce a dala tomu nový směr :o) Myslím si, se vší neskromností, že tenkrát jsem byla opravdu důležitým člověkem :o) Práce plánování a shromažďování podkladů inzerce a komunikace s redakcí i grafickým studiem mi už zůstala. Když pak navíc šla paní vedoucí do důchodu, tak udělali vedoucí kanceláře ze mě a já najednou měla i pár podřízených :o)

Teď nějakou veselou historku, jo? :o)) No, takže před Vánocama jsme mívali jako inzertní oddělení besídku. To je normální, že? No, jenže my jsme jeden rok jeli do vinného sklepa, už nevím, kde to bylo, ale to je jedno. Prostě jsme tam dojeli autobusem a pak jsme jedli a pili a pili a jedli.  S jedním kolegou jsme si tam vyměnili zvoneček na krk za rolničku na krk (já ten zvoneček nosila skoro pořád a on tu rolničku dostal od své přítelkyně). Byli jsme tak namazaní, že si jeden z přítomných německých managerů myslel, že spolu chodíme a dal se s námi do řeči anglicky a vím, že jsem mu perfektně rozuměla a pokecali jsme si :o)) Na cestu jsme každý dostali ještě flašku a u baráku na Milady Horákové nás v autobusu zbylo asi sedm a tak jsme zapadli ještě do práce a výslužky jsme vypili. Ráno to tam vypadalo jako po bitvě a fleky od vína na koberci tam byly ještě hodně dlouho, ale byla to super pařba a dobrá zábava až do konce :o)) Druhej den jsme si zas vyměnili zpátky s kolegou ty věcičky, protože jsme oba dostali doma vynadáno od svých žárlivých poloviček :o))

Další práce mě čekala ve firmě ANETE na Lesné (www.anete.com) tam mě vzali v riflích a tričku na místo managera zakázek, jinak řečeného realizátora. Byla to od nich odvaha vzít na tohle místo ženskou, ale udělali to.  Práce sestávala z realizování zakázek podle projektu na území ČR i SR. Takže to bylo hlavně hodně ježdění autíčkem (Felicia VAN PLUS zvaná Velryba, kterou jsem si osobně odvezla úplně novou z Autonovy), pak bušení do zdi, vrtání do všeho možného, sukování kabelů a drátů, šermování šroubovákem. Následně pak montování a sestavování a zapojování počítačů a přilehlých zařízení, pak nastala chvíle pro software, všechno nainstalovat, nastavit systém a data a rozfungovat to celé, pak vyškolit obsluhu a zdrhnout dokud to celé funguje :o)) Na téhle práci mě hodně bavilo právě ježdění autem, projezdila sem celou republiku a zažila spoustu zábavných i strašidelných věcí.

Jedna historka za všechny… Když jsem realizovala svoji osudovou zakázku v Praze na letišti Ruzyně, tak to tam nechtělo z neznámých důvodů moc fungovat a tak si jejich pan ředitel vymyslel, že tam musím zůstat déle než se plánovalo. To by nevadilo, vadilo ovšem to, že v hotelu měli už další den plno. Tak se mě ujal hodný člověk, říkejme mu třeba Luboš a vylifroval mě na jejich místní ubytovnu kousek od „Bílého domu“ (teď už to není Bílý dům, ale skleněnej modrej barák). No, jednu noc sem tam přežila, ale měla sem sebou dost drahejch věciček a na těch sem doslova spala, protože to byla opravdu jen ubytovna, kde vám strčí do pokoje cizí lidi a basta, takže se tam ani nijak nezamyká a nic. Vůbec sem se nevyspala, takže sem si říkala, že zkusím na další noc najít nějakej ten jinej hotel. No, nestihla sem to, najednou byl večer a tak sem to vyřešila po svém. Hned za Bílým domem je malé parkoviště, kam je normálně vjezd zakázán, ale měli tam z tyčky upadenou dopravní značku, tak sem tam prostě večer zajela, vytáhla sem z kufru spacák (který byl již dlouho součástí mojí obvyklé pracovní výbavy) a natáhla sem se přes přední sedadla a poslouchala sem rádio a spala. Rifle jsem si pěkně poskládala za přední okno. Probudila sem se zimou v pět ráno. Hm, no, prostě v noci mrzlo a později jsem i zjistila, že bylo asi –18°C :o)) Průser byly ty rifle… zmrzly… nastartovala sem a začala rozehřívat auto, sebe a rifle… naštěstí kolem nikdo ještě nebyl, takže se celé to divadlo odehrálo bez diváků :o)) Všecko dopadlo fajn… dala sem si horkou sprchu, umyla si vlasy a převlíkla se do čistých oblečků a šla pracovat :o))

Jo, eště něco sem napíšu… když sem takhle jednou vyrazila se svým šéfem do FNHK … tedy do nemocnice v Hradci Králové (to byla taky osudová zakázka, ale trošku míň než Ruzyně :o) tak jsme byli dohodnutí, že spolu budem na jednání, on pak odjede do Brna, já tam ještě udělám nějakou práci večer a ráno dojedu autobusem zpátky do Brna. No, tak už byl druhý den ráno a já se chystala pryč na nádraží a ejhle… volali mi z firmy, že se stal malér, jelikož v nové verzi SW, která je asi na pěti místech v Praze je chybička. Tak sem si říkala, co já jako s tím?? Jsem tu bez auta a bez zásob oblečení a jen se svojí kreditkou a kufrem nářadí a dalších pomůcek… No, říkali, že sem jako blíž než oni v Brně, tak že bych tam jako mohla třeba zajet autobusem a dát to tam všecko do pořádku. Já kráva souhlasila. Následující děj se odehrál během pouhých 35 minut. Telefonicky jsem si zjistila, kdy mi jede autobus do Prahy, spakovala sem si všecky věci a vyrazila do města. Měla sem na sobě upatlané rifle a tričko s mikinou…vletěla sem s batůžkem a kufrem v ruce do místního Tesca do oddělení s oblečením. Během pěti minut jsem si koupila černé rifle značky Willam and Delvin, dvě trička, dvoje kalhotky a dvoje ponožky. Zaplatila sem u pokladny a hurá zase zpátky do kabinky a převlíkat se. Špinavý hadry jsem narvala do kufru a do batůžku. Prodavačky byly totálně mimo. Autobus sem stihla a v Praze sem zůstala ze zištných důvodů přes noc a všecko sem spravila :o))

Story číslo tři… to je 14 dní, na které se nezapomíná. Strávila jsem je ve společnosti kolegy Egiho v Praze na zakázce pro ČSOB. Bylo to 14 dní náročných na nervy a na játra, ale byla to taky dobrá lekce pro mou další práci a velká sranda :o)) Přes den se pracovalo, večer se chlastalo, ráno se budil Egi a tak to šlo těch 14 dní dokolečka :o))

Story DNT… tu se mnou zažil hned dvakrát kolega Laďa. Jednalo se o noční akci, kdy se musel upgradovat celý systém přes noc, kdy se nevydávalo jídlo. Na druhý pokus jsme to zvládli a byli sme na sebe hrdí :o)) Ale musím říct, že kdybych tam na tuhle práci byla sama, tak se to za prvé nedalo fyzicky stihnout a za druhé bych se tam bez věrného, šikovného a optimistického Ládínka asi rozbrečela v koutě a nechala se dobrovolně zastřelit :o)

Veselá story o sněhové kalamitě… to jsem vám takhle jednou ráno v pět hodin vyjela přes Svitavy na HK a cesta byla děsná, jelikož napadlo moc sněhu a autíčko se klouzalo a zmítalo, ale statečně se dralo kupředu. Přežili jsme cestu tam, celý den jsem tam pracovala a večer v devět si říkám, tak jo, tak jedem domů, ne? Vlezla sem do auta, pustila rádio a chvílu sem poslouchala a zjistila jsem, že cesta na Svitavy končí už v Litomyšli, kde je to neprůjezdné a pak řekli takovou krátkou zprávu, že přes Vysočinu je to s obtížemi průjezdné. Ano, já sem se rozhodla, že po tmě a ve sněhu pojedu přes vysočinu k dálnici. Zpětně uznávám, že to byl debilní nápad, ale stálo to za to :o)) Na benzínce jsem koupila sněhové řetězy, jídlo, pití, vyčůrala sem se a hurá do tmy a sněhu :o) Musím říct, že jsem zažila opravdu několik kilometrů bílé tmy a nebylo mi z toho moc dobře. Pak sem taky potkala autobus a abych se mu vyhnula, tak sem skončila v takové malé závěji. No, vyhrabali sme se odtama a celé to dobře dopadlo. Cesta mi trvala asi 3,5 hodiny :o) Jo a když mluvím v množném čísle, tak většinou myslím já a moje Velryba :o)

Jo, příběh s jiným autem… říkalo se mu Bestík… já jsem přesvědčená, že to bylo odvozeno od slova bestie. Je to Favorit vínové barvy a už má svoje roky za sebou. Tenkrát jsem prostě měla autíčko někde pryč a musela jsem do Prahy… narychlo.  Tak jsem vyrazila Bestíkem. Už předem mi bylo jasný, že budu ráda, když do Prahy dojedu. Cestou začala průtrž mračen, lilo děsným způsobem. Na 70 km před Prahou jsem zjistila, že mám píchlý kolečko – levý přední. Hm, za nadávání a deště, jsem začala hledat rezervu a klíč na povolení kola… nebyl tam, prostě nebyl… Tak jsem natvrdo dojela k SHELLce, kde jsem si koupila pořádnej křížák a jala jsem se v dešti vyměňovat kolo, což se mi povedlo za účastných pohledů zaměstnanců benzínky. Dala jsem si horkou čokoládu, vlezla do auta, sundala ze sebe totálně promočené oblečení a jela dál. Před Prahou jsem se stavila v Giga sportu a koupila si aspoň nove tričko a mikinu…rozumějte nové=suché…:o) Dojela jsem na jednání a za hodinu zas jela zpátky :o)) Cestou jsem se na oblíbené benzínce na Pávově dověděla, že dole ve vesnici je Pneuservis, tak jsem si tam nechala za posledních 120 Kč kolo spravit a bylo to :o))

Hm, vzpomínám si ještě na fůru menších příběhů, ale dám sem ještě nedělní historku „Jak mi ukradli kola z Velryby“ :o) To jsem takhle jednou měla domluvenou práci na Ruzyni na neděli. Před polednem jsem chtěla vyjet, tak jsem si nesla věci na cestu do auta. Stálo zaparkované u silnice u řeky tenkrát v Dolních Kounicích. Tak k němu vleču ten kufr a kabelu a říkám si… něco je špatně, něco je na tom autě divných. No, bylo, jak jsem ho obešla, tak jsem zjistila, že nemám pravá kola… prostě to ze silnice nebylo vidět, ale od řeky sem neměl kola. Čuměla sem na to… ale jen chvílu, co taky člověk vykouká, že? Tak sem šla zas domů zavolat policajty a taky šéfovi, že jako kola sou v prdeli. Pak jsem ještě zkazila neděli kolegovi Jožkovi, kterého jsem požádala, jestli by nemohl dojet a půjčit mi svoji rezervu. Přijeli policajti, vyfotili a sepsali. Pak přijel Jožka, odborně zasáhl a já sem vyjela do Prahy jen s půlhodinovým zpožděním :o) Na předku jsem měla dvě letní rezervy a na zadku dvě zimní kolečka SAVA Polar :o) Cesta byla fajn, mrzlo a krásně svítilo sluníčko :o)

Vím, že Vám to bude připadat zvrhlé, ale já tuhle práci měla opravdu moc ráda :o))

Protože tomu okolnosti chtěli, pracovala jsem v této firmě i jako tester SW. myslím, že tahle práce mi moc nešla a taky mě popravdě moc nebavila, ale snažila jsem se. Do Anete jsem se pak ještě vrátila po půlroční přestávce. Původně jsem měla dělat něco jako kontrolu kvality a řídit archivaci dat a SW na firmě, ale nakonec ze mě byl zas tester SW a začalo mi to trošku lézt na budku :o)) Byla jsem vděčná za to, že mě vzali zpátky a tak jsem si zkrátka nedokázala moc stát za svým, že jako testera už dělat nechci. Pak se věci vyvrbily tak, že už bylo jedno co dělám za práci a potřebovala jsem pomoct úplně jinak.

Takže během té půlroční přestávky jsem pracovala v Praze ve firmě Elixir Technologies Corporation (www.elixir.com). Tam jsem dělala testera SW, ale podle zcela jiných pravidel a postupů a nakoukla jsem, jak se testuje ve velké firmě, takže to byla sice dobrá zkušenost, ale jinak na to vzpomínám s děsnou nechutí.

No a teď se dostávám k současnosti. Současnost se jmenuje MAP ČR (www.map-network.cz) je to komunikační agentura a já tu pracuju. Dělám hodně rozmanitých věcí a jednoduše se to shrnout jako starost o přidělené klienty. Prostě klienti si vymyslí, že chtějí vizitky, tak jim je zařídím, když si vymyslí něco obrovskou promotion akci, tak to musím taky zařídit. Samozřejmě, že ne úplně sama, ale ve spolupráci s kolegy a kolegyněmi :o) Veselé historky zatím žádné nemám, zatím je to proces vzniku a hašení průšvihů :o)) Současnost pomalu končí, protože pomalu končím i své působení v agentuře a posunu se zas někam jinam… důvody nechme stranou, nejsou moc veselé :o) Jen pro doplnění musím říct, že v MAP se pořádaly a stále asi pořádat budou různé akce pro klienty a taky jen interní akcičky, které končí různým způsobem… někdy dost děsně :o)) Já takové akce nemám ráda, takže jsem se jich vždycky zúčastnila jen tak na okraj a často jsem se starala, aby měli ostatní co jíst a pít :o)) Takže 31.3.2003 už bude MAP součástí minulosti a hurá jinam :o)) Třeba na pracák…uvidíme…

Nejnovější současnost se jmenuje LEVI International. Nemám ještě ani podepsanou smlouvu, takže se zdržím velkého oslavování a jásotu. No, teď je 26.5. a já sem v LEVI už něco přes měsíc. netuším, jestli mě vyhodí nebo si mě nechají. Mně se tak celkem líbí. Říkám celkem, protože už pár let vím, že nějak jásavě hodnotit jakoukoliv práci se nevyplácí, obvykle je pak člověk dost zklamanej za pár měsíců až pozná všechna úskalí a problémy v konkrétní firmě a hlavně až pozná lidi kolem sebe. Myslím, že jsem našla pár lidí, se kterými si můžu povídat a ten zbytek jsou normální lidi různých povah, se kterými budu spolupracovat :o) Tak jako všude předtím :o) Tenhle víkend jsme byli na akci zvané LEVIcamp a víc sem o tom napsala do Novinek z tohodle dne :o) LEVIcamp se mi stal v jistém směru osudným, ale na to sem přišla až po třech měsících. Jinak práce je tu jako všude a lidi taky. Lepší i horší. Člověk si prostě nevybere. Tak teď už tu pracuju víc než rok (6/2004) a ještě mě to neomrzelo :o) Tak uvidíme, co bude dál. No, takže je 15.6.2007, ano už zas tvrdnu v jedné práci přes čtyři roky. Firma se teď jmenuje BGS LEVI Czech a.s. (www.bgslevi.cz) a já tam dělám „cosi“ jako marketingovou pdporu pro značku LYNX (www.lynx.cz). Nevím jestli mi to jde nebo nejde, peníze mi za to ještě dávají. Nicméně musím říct, že mi to tam už drobátko leze na mozek. Sama jsem zvědavá, jak dlouho tam ještě vydržím. Nevydržím. Končím tu 31.8.2007 a posouvám se jinam. Kam? To vám sem napíšu až v září :o))

Takže 1.9.2007 jsem slavnostně změnila opět zaměstnání. Pracuju teď ve firmě JOYCE ČR (www.joyce.cz), která na český trh dováží síťové prvky a zařízení. Pořídíte u nás modemy, routery, switche a zařízení pro IP telefonování (VoIP) – telefony i celé pobočkové ústředny pro firmy. Taky prodáváme WiFi zařízení všeho možného druhu. Dělám tu tajtrdlíka na marketingu (co taky jinýho, profese se mi měnit nechtěla). Nejsem tu moc nadšená z majitelů firmy a tak tedy nevím, jak to tu přežiju dlouho. Uvidíme :o) No, moje nenadšenost přešla ve zděšení, takže jsem se odtama ale rychle spakovala pryč. Takže od 13.3.2008 už tam nejsem a mám domluvenou práci od dubna jinde. Teď jsem si udělala prázdniny na pracáku a snažím se stihnout asi milion věcí, na které normálně nemám čas :o)

Od 1.4.2008 jsem slavnostně zaměstnancem společnosti COM Group a.s. (www.comgroup.cz) a po prvotních peripetiích se tu zabývám prakticky marketingovo-asistentskou činností. Těžko říct, jak to nazvat :o) Potěšující byl fakt, že ve firmě jsem potkala několik bývalých kolegů a kolegyň. Uvidíme co bude dál... Po čase jsem naznala, že moje činnost prakticky sestává z něčeho, co dělat dlouhodobě opravdu nechci a o nějaké změně pozice nemohlo být ani v nejmenším uvažováno. Takže jsem co? Takže jsem sbalila kufr... pomyslný kufr, vzala ze stolu půllitr a hrnek a šla. Byla jsem tam přesně rok. Tak to stojí i v mém zápočťáku.

No a teda když rok, tak rok. Takže od 1.4.2009 jsem ve společnosti Unis Computers (www.uniscomp.cz). Přijali mne sem na pozici marketing manažera a teď teda jsem tam už skoro čtyři měsíce. Jak s emi daří nebo nedaří, to musí posoudit jiní. Já můžu říct, že jsem tam spokojená a mám dojem, že jsem po delším hledání snad zas našla firmu, kde mi to tak nějak sedí... Lidi, pracovní prostředí, práce samotná a tak... No, tak tak :o)